Krušné hory, Ústecký kraj – Podobný pohled se skýtá jen pár dní v roce. Jedna z nejmodernějších českých vlakových souprav jede po jedné z nejstarších tratí plné historicky cenných mostů, tunelů a nádražních budov. Při mimořádné prázdninové jízdě jsme sledovali RegioShark na jeho cestě z údolí až na Moldavu.
RegioShark vyjíždí z tunelu před stanicí Mikulov - Nové Město. Foto: Oldřich Hájek
Vysokohorská trať z Mostu do Moldavy měřící čtyřicet kilometrů je raritou mezi tratěmi v Krušnohoří. Byla postavena ve druhé polovině 19. století. Její stavba byla vynucena stále se zvyšující potřebou spojení mezi severočeskou hnědouhelnou pánví v oblasti měst Duchcova a Mostu s Prahou, Středočeským krajem a hlavně se sousedním Saskem, kde se nacházela vhodná odbytiště uhlí.
Trať se ukrývá v lese, šplhá místy až 25 promile strmým stoupáním. Její součástí je řada viaduktů, mostů a tunelů. Od července 1998 je úsek Louka u Litvínova - Moldava v Krušných horách kulturní památkou České republiky.
Video
Mezi nejčastěji fotografované objekty patří Velký hrobský viadukt. Byl dokončen koncem roku 1884, má délku 145 metrů a výšku 35 metrů.
Jednotky RegioShark, díky svému vzhledu také přezdívané Žralok, posílají České dráhy ve spolupráci s Ústeckým krajem na Moldavu netradičně z Ústí přes Teplice a Louku Litvínova 3. a 4. února, potom také 27. a 28. února 2017. Z Ústí nad Labem hlavního nádraží vyjíždí vždy v 8:24 hod (například v Hrobu je vlak v 9.30), zpět z Moldavy pak v 15:57. Jízdní řád naleznete zde.
Pro mimořádné jízdy na Moldavu platí běžný tarif Dopravy Ústeckého kraje i běžný tarif Českých drah. Dá se tedy využít i IN karta ČD, časové jízdenky DÚK a další, pro danou cestu a čas platné jízdní doklady.
Fotogalerie
Foto: Oldřich Hájek