Češi se ve své zemi cítí bezpečněji než Němci a Poláci. Nespokojeni jsou ale s důchodovým zabezpečením
Ilustrační foto
Louny

ČR - Dle aktuálního průzkumu BNP Paribas Cardif, který porovnával situaci v ČR s dalšími evropskými a světovými zeměmi, se 80 % českých respondentů cítí ve své zemi v bezpečí. Oproti sousedům z Německa, kde se bezpečně cítí 75 % dotázaných, a Polsku (74 %). Nejhůře v průzkumu vyšla naopak úroveň důchodového zabezpečení, se kterou je spokojeno pouze 33 % Čechů a péče o starší obyvatele (43 %).


„Bezpečnost, kvalita zdravotní péče nebo ochrana osobních údajů, to jsou všechno oblasti, s nimiž většina Čechů vyjádřila spokojenost. Naše zdravotnictví si pochvalovalo 76 % dotázaných, stejně tak ochranu osobních údajů. Spokojenost vyjádřili i v otázce bydlení, které kladně zhodnotilo 75 % Čechů,“ říká Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.

Pouze 56 % českých respondentů je spokojeno s růstem kupní síly obyvatel naší země. Vyplývá z toho tedy, že zhruba polovina národa je spokojena s tím, co si může ze svého příjmu dovolit. V této oblasti jsme dopadli podobně jako sousední Polsko se svými 53 % a Německo, kde je s růstem kupní síly spokojeno dokonce pouze 55 %.

60 % Čechů předpokládá, že naspoří dostatek peněz na zrealizování svých plánů v následujících pěti letech

V otázce hodnocení vývoje úspor do budoucnosti odpovědělo pozitivně 60 % respondentů, tedy větší polovina národa. Ve srovnání se sousedním Polskem, kde kladně odpovědělo 38 % a Německem se svými 50 % pozitivních odpovědí, jsme dopadli opět dobře. „Celých 30 % Čechů si ale myslí, že své plány v následujících pěti letech nebudou moci uskutečnit bez finanční pomoci rodiny a přátel. 21 % dotázaných Čechů je pak téměř rozhodnuto zažádat o půjčku banku,“ říká Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.

Pojišťovna BNP Paribas Cardif realizovala průzkum na vzorku 26 000 lidí ve 26 zemích na třech kontinentech (Evropa, Latinská Amerika a Asie). Cílem bylo posoudit potřebu osobního pojištění a analyzovat změny spotřebitelského chování a očekávání vůči pojištění. Průzkum provedla výzkumná agentura Ipsos.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru