PRŮZKUM: Češi už mají jasno, kde a jak budou trávit letošní dovolenou. Kam se řadíte vy?
ilustrační foto: CC0
Zajímavosti

ČR - Mezi červnem a srpnem letošního roku se chystá na dovolenou 67 % Čechů, nejčastěji zůstanou v Česku. Skoro třetina dovolenkářů plánuje své dny volna trávit převážně u vody, jen o něco menší část pak na chatě nebo na horách.

Kromě relaxace (81 %) se bude více než polovina věnovat poznávání nových míst, víc než čtvrtina se chystá při dovolené sportovat. Co se týče dopadů pandemie COVID-19 na plánování dovolené Čechů, tak se zdá, že jsou již minimální. Skoro polovina dokonce dovolenou v období pandemie prožívala v rámci možností stejně, jako kdyby žádná pandemie nebyla.

Výzkum realizovala společnost Nielsen Admosphere metodou online sběru na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let. Výsledky doplňují data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, podle kterých byla od začátku roku nejsilnějším inzerentem v segmentu cestovních agentur společnost Blue Style.

Na (výhradně) tuzemskou dovolenou letos v létě vyrazí 36 % dotázaných, ve větší míře se jedná o věkovou skupinu 35-44 let a procento také stoupá s úrovní vzdělání. Do zahraničí se tento rok chystá 14 % respondentů a tuzemskou i zahraniční dovolenou má v plánu 17 %. Těch, kteří letos nevyrazí nikam, je v internetové populaci třetina – o něco častěji se jedná o ženy, také starší věkové skupiny (45+) a obyvatele vesnic.

1706dovolena

Co mají dovolenkáři v plánu?

Pokud jde o konkrétní místa pro trávení dovolené, tak necelou třetinu dovolenkářů letos najdeme převážně u vody (avšak jiné než moře). 28 % bude v době dovolené hlavně na chatě, 27 % na horách. Dovolenou u moře chystá 26 %. Podíváme-li se na plánované destinace mužů a žen, nejsou u většiny z nich patrné větší rozdíly, ale například hory ve větší míře plánují muži než ženy (je zde rozdíl 10 procentních bodů), zatímco v případě moře je to právě naopak (i když s menším rozdílem 5 procentních bodů).

Že na dovolené plánují respondenti hlavně relaxovat (81 %), to asi nikoho nepřekvapí. Více než polovina lidí, kteří letos někam vyrážejí, se ale plánuje věnovat poznávání nových míst. Celých 27 % se dále chystá na dovolené sportovat (ve větší míře nejmladší věková skupina 15–34 let) a 21 % navštíví kulturní události. A protože ne každý tráví dovolenou mimo domov, 20 % respondentů uvádí, že většinu letošní dovolené využije k domácím pracím.

1706dovolena2

Dovolené v době COVIDu

Závěrečná část výzkumu testovala několik výroků na téma dovolených v době pandemie COVID-19. Nejvíce respondentů (49 %), kteří letos plánují dovolenou, se ztotožnilo s tvrzením, že v rámci možností po celou dobu pandemie prožívali dovolenou tak, jako by žádná pandemie nebyla. Více než třetina (36 %) dále souhlasila s výrokem, že při dovolené raději dodržují vlastní preventivní opatření (například navštěvují méně frekventovaná místa), ale podobné procento (35 %) také tvrdí, že kvůli pandemii omezili dovolenou v zahraničí.

Nejméně se respondenti ztotožňovali s tvrzeními, že by letošní dovolenou plánovali kvůli pandemii prožít jinak, než kdyby pandemie nebyla (jen 20 %) a také, že by měla pandemie silný vliv na výběr letošní destinace (20 %). Tyto výsledky tak svědčí o tom, že v současné době Češi, kteří plánují cestovat, už mnoho rizik spojených s pandemií nevnímají.

Inzerce cestovních agentur

V segmentu cestovních agentur byla od začátku roku zatím největším inzerentem společnost Blue Style, která umístila reklamu v celkové ceníkové ceně přes 72 milionů korun.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru