Na opravy nádražních budov půjde letos v kraji 90 milionů, velké rekonstrukce začnou nejdřív za dva roky
Hala mosteckého nádraží. Foto: SŽDC
Zajímavosti

Ústecký kraj – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dosud vynaložila na opravy a zahájené rekonstrukce nádražních budov přes 800 milionů korun. V letošním roce půjde na tyto účely více než jedna miliarda. Necelá desetina z toho je určena pro Ústecký kraj.

Letošní investice do nádražních budov v Ústeckém kraji podle SŽDC dosáhnou výše 89,5 milionu korun. Je to pátá nejvyšší investice mezi ostatními kraji. Na velké rekonstrukce nádraží si ale budeme muset počkat ještě aspoň dva roky. „Během zhruba 1,5 roku od převzetí budov do správy SŽDC se rozběhly menší opravy na téměř čtyřech stovkách nádraží. Na sklonku uplynulého roku se nám podařilo zahájit první větší investiční akce,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola. Střednědobý plán oprav a rekonstrukcí nádražních budov počítá s tím, že se do roku 2023 investuje do různě velkých projektů přes 10 miliard korun.

Zatímco letos probíhají z důvodů náročné projektové přípravy především opravy menších nádraží, už v příštím roce by se měly začít revitalizovat větší výpravní budovy jako například Praha-Smíchov, Jihlava, Opava západ nebo Havířov.

Z největších letos realizovaných oprav a rekonstrukcí nádražních budov pak lze uvést stavby v Břeclavi, Kolíně, Tachově, Bohumíně či Hradci Králové.

Most a Teplice nejdřív v roce 2020

V případě větších nádraží se finanční částky potřebné na jejich opravu pohybují v řádech stovek milionů korun, náročnější je také příprava jejich rekonstrukce. Už příští rok by se ale měla začít opravovat Fantova budova na pražském hlavním nádraží, v dalších letech dojde i na opravy nádražních budov v Plzni, Českých Budějovicích, Pardubicích, Teplicích či Mostě.

Prioritou SŽDC je opravit v první vlně nádraží v krajských a bývalých okresních městech. Samozřejmě platí, že uvedené záměry a plány SŽDC ještě podléhají souhlasu a schválení investiční komise Ministerstva dopravy. „Neznamená to však, že zcela vynecháme budovy v menších obcích, ve střednědobém plánu samozřejmě jsou. I to nejmenší nádraží v nevyhovujícím stavu, které ohrožuje zdraví a bezpečnost lidí, musíme neprodleně opravit. Někdy se tak lidé pozastavují nad tím, že se opraví relativně málo využívané nádraží, oproti tomu na podstatně vytíženějším se stále nic neděje,“ doplnil Drmola.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru