Postoloprty - Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D7 mezi Postoloprty a mimoúrovňovou křižovatkou u Bitozevsi.
„Výstavba dálnice D7 přinese zkvalitnění dopravy v podobě zvýšení bezpečnosti provozu, zrychlení dopravy a odstranění nebezpečných situací vinou riskantního předjíždění v hustém provozu. Pro obyvatele přilehlých obcí její význam spočívá v oddělení místní dopravy od dálkové,“ komentoval zahájení stavby generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.
Stavba dálnice D7 Postoloprty – Bitozeves je jednou ze souboru staveb dálnice D7 v Ústeckém kraji, která tvoří dálniční spojení Prahy se Severními Čechami a dále se Saskem. Dálnice tvoří důležitou spojnici Prahy se severočeskou uhelnou pánví a tamním průmyslem.
Zahájení výstavby se zúčastnil i hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček. „S potěšením jsem přijal pozvání na zahájení výstavby dalšího úseku dálnice D7. Celá její stavba je jednou z krajských priorit v oblasti zlepšování dopravní infrastruktury. Současná dvoupruhová silnice I/7 je neúměrně přetížena a na celkové dokončení čtyřpruhové D7 se těší všichni občané kraje i investoři, kteří se usídlili v blízkosti této dopravní tepny směřující z Prahy do Německa,“ řekl při zahájení stavby hejtman Oldřich Bubeníček.
Data o stavbě
- délka: 3770 m
- kategorie: R 25,5/100
- plocha vozovek: 89697 m2
- počet stavebních objektů: 42
- zhotovitel: Sdružení R7 Postoloprty, EDS-AZ-SG
- cena: 383 599 tis. Kč bez DPH vč. 10% rezervy
- délka výstavby: 19 měsíců
Dálnice je náhradou za stávající silnici I/7, která vede v trase císařské silnice a nevyhovuje současnému ani budoucímu provozu. Nacházejí se tam nepřehledné horizonty, šířkové uspořádání nevyhovuje současným nárokům, nehledě na to, že je v dnešní době silnice I/7 velmi dopravně zatížená. Na silnici dochází k řadě kolizních situací, které výstavba dálnice D7 odstraní.
Stavba je součástí programu výstavby dálnice D7 Praha – Slaný – Louny – Chomutov. Vybudování čtyřpruhové dálnice je navrhováno a zpracováváno na základě „Globálního plánu revitalizace pánevních oblastí severozápadních Čech“ schváleného usnesením vlády č. 122 z roku 2000. Důvodem realizace stavby jsou vysoké dopravní intenzity na stávající komunikaci, která svými technickými a bezpečnostními parametry tomuto faktu neodpovídá.