Postoloprty - Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D7 mezi Postoloprty a mimoúrovňovou křižovatkou u Bitozevsi.

Slavnostní zahájení výstavby dalšího skoro čtyřkilometrového úseku dálnice D7. Foto: Ústecký kraj

„Výstavba dálnice D7 přinese zkvalitnění dopravy v podobě zvýšení bezpečnosti provozu, zrychlení dopravy a odstranění nebezpečných situací vinou riskantního předjíždění v hustém provozu. Pro obyvatele přilehlých obcí její význam spočívá v oddělení místní dopravy od dálkové,“ komentoval zahájení stavby generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

Stavba dálnice D7 Postoloprty – Bitozeves je jednou ze souboru staveb dálnice D7 v Ústeckém kraji, která tvoří dálniční spojení Prahy se Severními Čechami a dále se Saskem. Dálnice tvoří důležitou spojnici Prahy se severočeskou uhelnou pánví a tamním průmyslem.

Zahájení výstavby se zúčastnil i hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček. „S potěšením jsem přijal pozvání na zahájení výstavby dalšího úseku dálnice D7. Celá její stavba je jednou z krajských priorit v oblasti zlepšování dopravní infrastruktury. Současná dvoupruhová silnice I/7 je neúměrně přetížena a na celkové dokončení čtyřpruhové D7 se těší všichni občané kraje i investoři, kteří se usídlili v blízkosti této dopravní tepny směřující z Prahy do Německa,“ řekl při zahájení stavby hejtman Oldřich Bubeníček.


Data o stavbě

  • délka: 3770 m
  • kategorie: R 25,5/100
  • plocha vozovek: 89697 m2
  • počet stavebních objektů: 42
  • zhotovitel: Sdružení R7 Postoloprty, EDS-AZ-SG
  • cena: 383 599 tis. Kč bez DPH vč. 10% rezervy
  • délka výstavby: 19 měsíců

Dálnice je náhradou za stávající silnici I/7, která vede v trase císařské silnice a nevyhovuje současnému ani budoucímu provozu. Nacházejí se tam nepřehledné horizonty, šířkové uspořádání nevyhovuje současným nárokům, nehledě na to, že je v dnešní době silnice I/7 velmi dopravně zatížená. Na silnici dochází k řadě kolizních situací, které výstavba dálnice D7 odstraní.

Stavba je součástí programu výstavby dálnice D7 Praha – Slaný – Louny – Chomutov. Vybudování čtyřpruhové dálnice je navrhováno a zpracováváno na základě „Globálního plánu revitalizace pánevních oblastí severozápadních Čech“ schváleného usnesením vlády č. 122 z roku 2000. Důvodem realizace stavby jsou vysoké dopravní intenzity na stávající komunikaci, která svými technickými a bezpečnostními parametry tomuto faktu neodpovídá.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru