Žatec se prezentoval v srdci Prahy turistům z ciziny. Někteří prvně viděli chmel
Žatec se prezentoval v srdci Prahy turistům z ciziny. Někteří prvně viděli chmel. 2x foto: město Žatec
Louny

Žatec - Unikátní možnost prezentace Žatce turistům, zejména zahraničním, dostalo v červenci město a Chrám chmele a piva.

Po celý týden představovali chmel, pivo a památky a zajímavosti Žatce na Staroměstském náměstí v informačním centru CzechTourismu. Během pěti dní tam přišly přes čtyři tisíce turistů, hlavně ti ze zahraničí, a získali povědomí o Žatci a o tom, co zde mohou vidět.

Žatec jim představovali pracovníci Chrámu chmele a piva a turistického informačního centra na radnici, jeden den se na komunikaci s turisty podílela i starostka Zdeňka Hamousová.

„Z mého pohledu měla naše prezentace na Staroměstském náměstí ještě větší význam než jsou tradiční veletrhy cestovního ruchu, kam také pravidelně jezdíme. Mluvili jsme totiž přímo s turisty, s potenciálními návštěvníky Žatce, kteří jsou na dovolené a hledají aktuální možnosti, kam se podívat. Důležitá byla i setkání se zástupci cestovních kanceláří,“ zdůraznil smysl prezentace Žatce v centru Prahy Karel Havelka z Chrámu chmele a piva.

Turisté dostávali nejen letáčky a propagační materiály o Žatci, ale hlavně informace od pracovníků, kteří se profesionálně věnují cestovnímu ruchu. Atraktivitu zvýšila i možnost ochutnávky piv ze Žateckého pivovaru nebo z minipivovaru U Orloje, ale také ukázka Žateckého poloraného červeňáku od společnosti Bohemia HOP.

„Plno lidí poprvé v životě vidělo chmel a dozvěděli se, že jsme chmelařská velmoc světového formátu. Právě na chmel jsme nalákali dost lidí z Německa, Belgie nebo Velké Británie. Někteří turisté, s nimiž jsme v infocentru na Staroměstském náměstí mluvili, brzy zamířili do Žatce – nebyly to stovky, ale pár desítek ano,“ popsal okamžitý efekt Karel Havelka.

0108zatec2

Ještě důležitější je povědomí o Žatci, díky kterému se dá čekat, že při příští dovolené nebo výletu přijedou do Žatce další z těchto turistů. Nebo se zmíní známým a přijedou oni.

Přímý kontakt s turisty a zástupci cestovních kanceláří také ukázal, na čem je třeba v budoucnu pracovat: Být vždy milý a ochotný. Mít připravené informace a ideálně i průvodce, kteří mluví minimálně anglicky nebo německy. Uvažovat o tom, jak jednat s Francouzi, kteří často jinou řeč neumí nebo nechtějí používat. Dobrým tipem může být i to, že dost turistů by uvítalo, kdybychom je v Praze přímo naložili a do Žatce i následně zpět do Prahy je odvezli.

Zároveň se potvrdilo, že mnoho zahraničních turistů přijíždí do Česka s přesným plánem, v němž je Praha, případně Český Krumlov či další vyhlášené destinace, zejména ze seznamu UNESCO, a na jiná místa už nemají čas. Zejména menší cestovní agentury ale chtějí nabízet i další, netradiční pobyty v Česku, a to je právě šance pro Žatec.

Týdenní program pracovníků chrámu a města důležitý byl právě kvůli těmto zkušenostem důležitý. Už nyní se jedná o tom, že by se prezentace Žatce v infocentru CzechTourismu na Staroměstském náměstí příští rok opakovala. Tomáš Kassal

Země, z nichž přijeli turisté, kterým byl prezentován Žatec na Staroměstském náměstí: Argentina, Austrálie, Azerbajdžán, Belgie, Brazílie, Brunej, ČR, Čína, Dánsko, Francie, Gruzie, Chile, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kamerun, Kanada, Kazachstán, Kuvajt, Laos, Libanon, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Paraguay, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko, Slovensko, Sýrie, Španělsko, Švédsko, USA, V. Británie.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru