Kateřina Kulhánková z věznice v Novém Sedle má za sebou dva extrémní závody psích spřežení. Oba dokázala vyhrát
Zdroj: vscr.cz
Louny

Nové Sedlo - Šediváčkův long je součásti seriálu čtyř extrémních závodů Evropy s názvem „The Ultimate Sleddog Challenge“. Dva extrémní závody má za sebou i Kateřina Kulhánková musherka a zároveň pracovnice správního oddělení Věznice Nové Sedlo, objekt Drahonice.

Šediváčkův long je jeden z nejtěžších závodů psích spřežení v Evropě a nejdelší závod v České republice kam se sjíždí cca 700 tažných psů a více než 100 musherů z České republiky, Německa, Rakouska, Švýcarska, Itálie, Holandska, Chorvatska, Maďarska a Polska. Zároveň je extrémní i svým převýšením. Závodníci absolvují závod s naloženými saněmi. Kateřina i se svým 7-mi členným týmem Sibiřských husky se rozhodla koncem měsíce ledna postavit této výzvě. Čekalo ji 210 km ve čtyřech etapách okouzlující přírodou Orlických hor. A že to nebyla pouhá procházka po Orlických horách potvrdila Kateřina.

„Na tento závod jsem trénovala pět měsíců, téměř každý den po práci minimálně 3-4 hodiny a přesto jsem byla hrozně nervózní, když jsem se 24.ledna postavila na start. První etapa dlouhá 60 km byla zkouškou odolnosti, jak pro mě, tak i pro mé psí parťáky, neboť od rána pršelo a byla hustá mlha. Do cíle jsme přijeli téměř po 5-ti hodinách naprosto promočení a zmrzlí. Druhý den se počasí umoudřilo a začalo mrznout. Nicméně některé úseky tratě se staly doslova ledovým kluzištěm a chvílemi byl i problém saně udržet na trati, obzvlášť v prudkých a dlouhých sjezdech. Před námi bylo 32 km na Bedřichovku v Orlickém Záhoří, kde jsme museli strávit povinnou přestávku minimálně 2 hodiny a poté jsme mohli pokračovat do cíle, kam nám zbývalo ještě 32 km. Třetí den jsme odstartovali další 54 km dlouhou etapu. Dojezd byl ve večerních hodinách. Zázemí jsme měli v konírně, kde kromě ustájených koní byl k dostání teplý čaj a guláš. Nejdůležitější je však postarat se o pejsky, postavit stan, jít brzy na kutě a zimu zaspat. Pejsky jsem nakrmila, podestlala slámou a oblékla do oblečků a asi v -5°C jsem unavená zalezla do spacáku. Ráno mě probudily sirény vyjících psů. Bylo třeba vše zabalit zpět do saní a vystartovat do poslední etapy dlouhé 33 km, kde na konci čekal vytoužený cíl celého závodu. Ujeli jsme 211 km za 16 hodin 25 minut.“

Na otázku, jaké bylo umístění skromně dodala „Celkově jsme dojeli na 1. místě z 25-ti závodníků v naší a zároveň nejvíce obsazené kategorii“. A jelikož závod byl zároveň Mistrovstvím České republiky, stala se Kateřina se svými čtyřnohými parťáky i Mistryní České republiky v longu. A aby to nebylo málo další víkend po Šediváčkově longu Kateřina absolvovala další mezinárodní závod v německém Inzelu, kde si dojela opět pro zlato. Co dodat. Věznice Nové Sedlo je pyšná, že má ve svém středu takové mladé a skromné kolegyně. Prostě, kdo umí, umí.

Zdroj: vscr.cz

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.