Louny - Používání moderních technologií na základních a středních školách výuku zatraktivnilo, zkvalitnilo a zpestřilo. Uvedlo to 92 procent učitelek a učitelů v anketě, která proběhla v rámci projektu Škola dotykem.

1303tablety

S tablety rády pracují děti i na ZŠ Školní v Lounech. Foto: EDUkační LABoratoř

Ten už třetím školním rokem realizuje nezisková organizace EDUkační LABotaroř (EDULAB) za podpory společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak na 12 školách a na třech pedagogických fakultách v České republice. Celkem je do něj zapojeno více než 1000 žáků a 100 učitelů.

Dalším velkým přínosem výuky v digitálních učebnách a začlenění tabletů mezi běžné učební pomůcky je zlepšení digitálních kompetencí, a to nejen u žáků, ale také pedagogů. Téměř 90 procent z celkem 27 dotázaných uvedlo, že zatímco před vstupem do projektu Škola dotykem by své schopnosti a znalosti při používání ICT technologií ve výuce oznámkovali trojkou, v současné době by se ohodnotili dvojkou.

„Na začátku projektu Škola dotykem jsme měli vizi. Učitelé a žáci si zvýší své digitální kompetence, studenti se naučí pracovat s informacemi, kriticky myslet a přestanou moderní technologie vnímat pouze jako hračku. Také jsme považovali za důležité setkávat se s učiteli a poskytovat jim kontinuální metodickou podporu. Podle zpětné vazby se nám vše zmíněné podařilo, což považuji za obrovský úspěch," řekl Michal Orság, ředitel neziskové organizace EDUkační LABoratoř.

Drtivou většinu žáků a studentů podle dotázaných pedagogů výuka s tablety baví a do školy se těší. Nejraději na nich vypracovávají testy, písemné zkoušení, domácí úkoly, a také hledají nové učivo a aktuální informace. „Žáci se naučili vnímat tablet ne jako hračku a stejně tak začali používat i svůj mobil," uvedla Lenka Cvešprová, výchovná poradkyně ZŠ Školní v Lounech. Petra Červenská, učitelka Gymnázia U Libeňského zámku v Praze 8, napsala: „Studenti jsou bez problémů schopni pracovat na úkolech samostatně, nepotřebují učitelskou podporu při manipulaci s dotykovými technologiemi." Dvě třetiny učitelů dále shodně uvedly, že žáci a studenti mezi sebou více komunikují a vzájemně si pomáhají, čímž se v digitálních třídách posílila týmová spolupráce. Jsou aktivnější, lépe pracují s internetem a třídí informace. Zkrátka mají chuť se učit, poznávat a vytvářet nové věci.

Na otázku, z čeho měli před vstupem do projektu Škola dotykem největší obavy a zda se potvrdily, asi 70 procent učitelek a učitelů odpovědělo, že z reakce okolí, svých kolegů a také rodičů vyučovaných dětí a studentů, protože šlo o něco nového. Všichni také shodně uvedli, že se jejich obavy nepotvrdily.

„Do projektu jsme vstupovali s cílem ukázat potenciál dotykových technologií ve vzdělávání a potvrdilo se, že jejich vhodným zapojením profitují ne jenom žáci ale i učitelé. Určitá znalost digitálních dovedností je v dnešní době nutností, a to u všech věkových kategorií. Mile nás překvapilo i to, že výuka s tablety zlepšila i jiné dovednosti, a to zejména ty měkké jako týmová práce, lepší komunikace a schopnost prezentovat. Navíc vyrostli i samotní učitelé, kteří překonali počáteční strach a obavy z nového a teď své zkušenosti sami dále zdokonalují a šíří dál," konstatovala Zuzana Zelenická, Corporate Citizenship Manager společnosti Samsung.

REKLAMA
REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru